19. oktober 2011

Tossen på tur


En dag, der vil gå over i historien, som dagen, hvor Mads havde fået Tossen med på tur!
En stribe af uheld ramte denne dag:
For det første var alle tænkelige både på Sjælland booket, så vi måtte tænke alternativt.

Så vi valgte at følge op på noget af det fiskeri, som man sjældent når.
Det startede rigtigt skidt med, at vi begge smed en rigtig god fisk, begge 8+. 
Så var man ligesom igang :-( 
Lidt senere lagde jeg stangen fra mig et kort sekund, hvilket resulterede i et lille plump, da Daiwa Luna Predator Jerkbait,  iklædt et Daiwa Luna multihjul 300L gik mod bunden. Med armen helt under vand var min arm stadig 10 cm for kort, da stangen forsvandt ned i dybet. 
Jeg havde opgivet på forhånd, og så bare Dollarsedlerne flyve afsted, da det lykkedes Mads på mirakuløs vis at kroge linen. Et stk stang og hjul tilbage, og jeg kvitterede med et kindkys ;-)
Men helt slut var rækken af uheld ikke.
Efter en død periode, med en enkel mindre fisk og en masse kludder, fik jeg et rigtig godt hug. Da jeg skulle køre den i nettet, var jeg lige nødt til at justere bremsen en sidste gang, så jeg slipper nettet et kort sekund. 
Så røg også det i suppen. 
Mads satte i bak, og jeg fik fat i nettet inden det røg samme vej som stangen. En stor gedde kom i båden, og jublen ville ingen ende tage. 
Nu havde vi virkelig fået vendt ulykken til ren fiskelykke med en god fisk.
Da var det endnu et plump lød, og nu manglede vi en åre. Med en åre, gik det i bedste gondol stil mod den anden. Vi fik fat i åre og besluttede at sejle i havn inden der skete flere ulykker.
Gedden blev målt til 109 cm, og pressede vægten fint lige omkring de magiske 10 kg. 
Da jeg senere tjekkede fluorocarbon forfanget (0,70 mm), hang de sidste 10 cm i den mindste flig. (Det havde været toppen ;-))


/Rasmus ><<<<<<<<"Z

Ingen kommentarer:

Send en kommentar