9. april 2012

Mikrojerk

Strike Pro har lavet en mikroudgave af Buster Jerk på kun 6,5 cm og godt 10 gram. De er squ søde :-)


Den er blevet markedsført flere steder som en god havørred agn, men men men - jerkbait er til for at blive jerket, og derfor blev et mikrojerksættet sammensat. 0,12 flet og 0,35 FC forfang fisket på 6 fods jigstangen - så var jeg klar til at fiske mikrojerk efter storaborren! Noget skal jo dæmpe abstinenserne nu mens gedden ikke må jagtes.


Her skulle der så efter planen være en fangst rapport fra en tur i løbet af påsken, men 5 graders frost natten til skærtorsdag satte en stopper for at det kunne lykkes. Turen gik denne gang til St. Vejle å, men da jeg ankom kunne jeg konstatere at det meste af åen var frosset til og at kun et mindre område ved å indløbet var frit. Der var ingen fisk at mærke på hverken dropshot eller minibusteren, og efter to timer i det flotte solskin stak jeg snuden hjemad uden at have mærket det mindste hug. Slusen var ellers åben og der var godt flow i åen, men fiskene stod i hvertfald ikke i enden ved åindløbet den dag. Den lille buster går dog rigtig fedt i vandet, meget som den alm. buster og jeg er sikker på at den nok skal blive et hit til aborren. Den kan dog ikke tåle at blive fiske specielt hårdt, så hvis den skal fiskes hurtigt, skal det være som jævn indspinning med pauser og små nøk.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar