3. februar 2013

SG Real Herring 32 cm LB


I Jagt og Fiskerimagasinet var jeg så heldig at få fingrene i et enkelt eksemplar af en 32 cm Real Herring i farven Coalfish. Jeg må sige at jeg havde store forventninger til denne agn som værende det nye es i min dørgekasse. Første tur viste dog ret skuffende at gummiet slet ikke er lige så blødt som på 25 cm versionen, og agnen havde derfor slet ingen gang ved de trollinghastigheder vi normalt anvender. Det er jo sådan set også en agn der markedsføres til havfiskeri, men alligevel... anyways - af med hovedet! på med et nyt og over i flynderboksen med en 5/0 stinger på.


Det skal lige siges at det ikke er nogen nem sag at møve den kraftige jigkrop på 10/O krogen fra en 25 cm Cutbait Herring - når der ikke er støbt et hul som i Cutbait halerne. Tilsidst sad den dog lige i skabet. Næste gang den skal dyppes bliver til skreifiskeriet på Sørøys i starten af april. Inden da håber jeg også at kunne få fat i samme model i Glow og en Tequila Sunrise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar