10. februar 2013

Vertikale drømme


Det skal ikke være nogen hemmelighed at fiskeåret 2013, er et år hvor jeg har tænkt at satse en del mere på det hyggelige og samtidig nervepirrende vertikal og dropshot fiskeri. Jeg har lagt mig klare mål for året om en +6 kg sandart på vertikal jig eller dropshot. Jeg har brugt en del tid på at forfine grejet til årets fiskeri, og er nu klar til isen går.

Er samtidig faldet over lidt lækkert til netop dette fiskeri, under den eneste fiskeform, som kan dyrkes pt. netfishing.
Westin kommer uden tvivl til at diske op med lækkerier i den nærmeste fremtid efter der er hentet forstærkning hos Luc Coppens og Jörgen Larson. Allerede nu, synes jeg denne agn ser ganske lovende ud. Den udmærker sig ikke bare ved at være stanset ud, så den passer perfekt over et jighoved og i nogle lidt andre farvekombinationer. Men det  jeg synes er toppen er at agnen bliver produceret i nogle skæve størrelser i forhold til det som ellers findes på markedet, hvor specielt 8" (20,4 cm) ligger godt imellem den meget anvendte 7" og 10".


http://westin.kinetic-fishing.com/default.aspx?pageId=133

Et andet højt ønske, som handler om "familieforøgelse" i form af en frivands vertikaljig stang. Denne fiskeform er ikke ret udbredt i Danmark, og der findes derfor ikke det store udvalg. Det roder Edge bod på med 6,2" i vægtklasse 21-40g.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar