26. november 2013

Double Dawg

Blandt sidste års julegaver havde der sneget sig et stykke seriøst gummi ind mellem de andre pakker. En Bull Dawg Magnum - Double Dawg. 40 cm magnum gummi med dobbelt hale. Denne model havde fået meget omtale i 2012 i Sverige og Norge, så sådan én måtte jeg eje. Den ønskede farve blev "Cisco", da den ligger tæt op af den gamle favoritfarve - Magic.


Gummiet overrasker positivt. Gummiet på mine alm. Bull Dawg magnums er ret blødt, men den her er nærmest direkte slasket - men dog sejt. Perfekt til super langsom vintertrolling efter gedder. De standardmonterede 7/0 kroge har jeg ligesom på de alm. Magnums skiftet ud med 3/0 Owner, men med den bagerste krog forlænget med en svirvel for at få den lidt længere tilbage på agnen, til de dage hvor fiskene hugger forsigtigt

Agnen har kun været med på en håndfuld ture - men har til min store overraskelse stort set intet produceret uanset om den blev fisket højt eller dybt. Det er faktisk kun blevet til én enkelt fisk der huggede lige efter at jeg havde udløst paravanen og var begyndt at krane agnen ind til båden i ekspressfart. Fiskene i de søer vi oftest fisker, er ellers ikke bange for en ordentlig mundfuld, men den her tiltaler dem åbenbart ikke nær så meget som en Alien Eel eller en standard Bull Dawg Magnum der begge har produceret stabilt. Hvis der er nogen der har erfaringer med Double Dawgen må i gerne smide en kommentar. Har der bare ikke været et gedde i den rigtige størrelse forbi eller er det en agn der har fået lidt for meget omtale?

8 kommentarer:

  1. Jeg ikke selv erfaringer med double dawgs, men mener at kunne huske at jeg har læst om lignende erfaringer på esoxhunt hvor en eller flere havde erfaret at gedderne gerne huggede på super-Ds og bull dawgs, men ikke på double dawgs. Prøv evt at søge i de gamle tråde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kommentaren. Jeg ser om jeg kan finde det.

      Slet
  2. Har samme erfaring, har blevet til en men den var stor. Tabet den dog pga. krogen fald af. http://www.youtube.com/watch?v=aGKZtyt2wGc 3.30 ind i filmen kan i se fighten. Det er en Double Dawg rødsort som er farve da har fungeret rigtigt godt for mig i midt fiske i Danmark.
    http://predatorfishingscandinavia.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, måske har jeg bare ikke fået præsenteret den for nok store fisk :-)

      Slet
  3. Jeg gad da hellere, hvis der blev smidt et link på bloggen til hvor I køber jeres gummidyr:-) tak

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rasmussen, MAW linker til præcis den side hvor den er købt (Franglaisefishing). Attitude har ALT men har frygtelig dyr fragt. www.pikeworld.de har også et fint udvalg, ligesom flere af de andre tyske sider. De tyske forretninger udmærker sig ved billig fragt, typisk via. GLS eller lignende.

      Slet
  4. Her http://www.franglaisfishing.com/ffstore/categories.php?cat=31 eller her http://www.attitudebaits.com/fiskeprylar-fiskegrejer/swimbait-mjukbeten-gummibeten-shad-jiggar/musky-innovations-bull-dawg/ Link nr 1 er de fri fragt til DK

    SvarSlet
  5. Værd at bemærke er det at Franglais har gratis fragt:-)

    SvarSlet