15. november 2013

Ude af forbandelsen

Som ihærdig sportsfisker med hang til tænder, sætter man sig ofte nogle mål.
I to år har jeg gerne ville sætte vinge ud for en gedde i 11 kg´s klassen, da mine andre +10 kg er 10´ere, 12´ere eller 13´ere. Det var efterhånden et ret stort ønske, at få fjernet denne sorte plet imellem 10,74 og 12,62.
Endnu en meget våd dag på rovfiskekontoret, denne gang med første kaptajnen, Mads Jyde i båden.
Vi startede ud med lidt hårde odds, med et par store sten under bundkarret af bilen og en vindblæst båd fuld af vand. Men vores erfarringer for disse dage er, at det er der storfisken hugger.
Jeg lagde ud med at tænke højt, og sagde til Mads:" Jeg ønsker mig en +11 kg gedde".
Men det blev en meget svær dag på kontoret med få fisk. Der skulle virkelig arbejdes for det i den kolde norden vind.
Vi fandt en plads, som gav en håndfuld fisk op til +6 kg, men vi havde jo ikke trodset vejr og vind for ingenting, så da huggende i området klingede af, sadlede vi om til et andet område.
Heller ikke det hjalp? Jeg kastede båden ind i en lille vindbeskyttet vig, og pludselig stod Jyden med fast fisk. En ren fornøjelse efter et par timers stilhed. Ud af øjenkrogen forsvandt min inderste paravane, og så var der dobbelthug.
Der er kun et og sige, det er ikke sidste gang jeg ønsker højt.

11,2 kg 115 cm

Med denne fisk nåede jeg mine +30 kg gedde fordelt på tre fisk i dysten 3 med tænder, og fik brugt 4 af de lange på bilen. Men hvad gør det?……..

5 kommentarer:

  1. Ja det var squ en fin fisk. Man kan slet ikke fornemme hvor grov fisken egentlig var - monster hoved der sad på den! 34 cm til bagkant af gællelåg hvis jeg husker ret Hr. Ingemann?

    SvarSlet
  2. Du har ret Hr. Jyde: Længde på hoved 34 bobs:-)
    Hilsen den glade ´borre fanger ;-)

    SvarSlet
  3. Flot fisk Rasmus og tillykke med endnu en plusser til den lange liste:)

    SvarSlet
  4. Hold da op i gør det godt. Tillykke !!!!
    Følger dagligt med på jeres suveræne side !
    Du ved sikkert ikke hvem jeg er ?
    Men jeg kan afsløre at vi kun mødes nøgne :-)
    Spøg til side ! , men vi fik en kort snak i svømmehallen i Väksjö.
    Har så småt fået hul på den pelagiske gös,men som du selv beskriver. Det er ingen dans på roser -:)
    Har selv lige haft 2 dage i en sø nord for Min stuga,men med absolut 0 held.
    Hilsen Lars Ole Haslev

    SvarSlet
  5. Takkker!!! Henrik: Og lige over, som man siger (alarm 112).
    Lars Ole: Nej, det er sgu ingen dans på roser, og som du ved, så er et pelsdyr aldrig helt nøgen ;-) Knæk og bræk

    SvarSlet