5. maj 2014

Opsummering på aprils laksefiskeri

Mens Rasmus havde sat sine fiskedage i april af til sandarten, havde jeg i stedet valgt at satse på laksen sammen med Allan Petersen fra Team Njord. Den første af årets ture har jeg allerede berettet om i et tidligere indlæg. Der endte med at blive plads til tre dage på vandet sammen med Allan i april, heraf var de to af dagene som deltager i Klintecuppen, arrangeret af Møn Trolling Klub. Egentligt kan de tre ture opsummeres kort: OK med fisk på både "øvedagen" ugen før konkurrencen og på konkurrencens første dag, men ingen over 5 kg. Konkurrencens anden dag var miserabel med kun en enkelt laks lige over 60 cm. Allan er en dygtig skipper, og har haft en virkelig god sæson indtil nu, så det må være gasten den bringer uheld ;-)

I onsdags var det så godt vejr at det blev aftalt at forsøge at fange en laks fra min fars jolle. Bananen blev affisket grundigt, men uden andet resultat end en håndfuld hornfisk. Sådan kan det gå, at afslutte sæsonen med en nulbon er dog aldrig morsomt. Det bliver ikke til mere laks dette forår for mit vedkommende. Vi flytter om 14 dage, så der er dømt gulvslibning, maling og alt andet der nu en gang skal gøres, resten af måneden. Til juni er jeg dog på vandet igen! Jeg har jo også et mål om en 7+ art' i år, så jeg må lægge mig i selen for at komme efter Rasmus' fantastiske fangster.

Knæk og bræk derude!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar