29. maj 2015

Ny vertikalrulle

Shimano Chronarch 201E7
Jeg har længe gået og ledt efter en afløser til mit Shimano Curado 201DHSV der har fulgt mig de sidste par år. Det oplagte valg var naturligvis et Daiwa Viento: god bremse, høj udveksling og den forjættede "Twitch Bar". Jeg endte dog med at kaste min kærlighed på en nyere og lidt mindre version af Curadoen, nemlig et Chronarch, nærmere bestemt model 201E7. Jeg fandt det hos Jagt og Fisk, der endnu en gang var god for et produkt man ikke finder så mange steder.
 

Hjulet ligger godt i hånden

Jeg endte med at vælge et lavprofil Shimano igen, da Curadoen er et ekstremt velkastende hjul og da jeg også bruger mine små lavprofilruller til diverse kastefiskeri. Chronach'en vælter sig i positive reviews, så var valget mellem Chronarch og Viento var ikke svært til sidst.

Hjulet er som sagt lidt mindre en Curadoen. Hjulet har 1 lbs mindre bremsetryk (11 mod 12 i Curadoen) men er ellers på papiret lige så stærkt. Til sammenligning har Vientoen faktisk kun 8,8 lbs bremsetryk. Jeg har for sammenligningens skyld lagt hhv. et Revo Inshore, Chronarch og Curadoen op herunder så man kan fornemme størrelses forskellen.


Hele hjulet har kvalitetspræg og har de velkendte store gummihåndtag og div. andre lækre Shimano detaljer som jeg sætter pris på. Hjulet virker generelt bare lækkert og er ret let, kun lidt over 200g. Med line påspolet vejer hjul og Westin W3 Vertikal 21-40g samlet set kun 345g. Det er en ren fornøjelse. Jeg glæder mig til at afprøve det. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar