28. september 2012

Grej der gjorde sig bemærket i det Norske

I løbet af ugen fik jeg lejlighed til at se nærmere på nogle af de andre guiders grej, og der var bestemt interessante sager i mellem. To ting skilte sig ud, Penn TRQ Star Drag Black 12 lbs og Okuma Cortez 7,4 fod 20-30 lbs.


Førstnævnte hjul var love at first sight. Lille, kompakt og med masser af bremsekraft - og så endda til en relativt rimelig penge. 2000 pisk i Hvidovre Sport. Efter min mening er det et røverkøb af et hjul til den pris! Jeg ville dog måske nok gå op i en størrelse 15 lbs for at få lidt plads til lidt mere line, men hvis man fylder 12 lbs udgaven med 0,25 burde der vel kunne ligge omkring 200 meter, hvilket jo egentlig burde være rigeligt. Jeg fisker selv med et Saltist 20 der har tjent mig utroligt godt de sidste par sæsoner. Det holder ca. 230 m 0,36 hvilket i virkeligheden nok også er en smule i underkanten. Anyways, havde jeg ikke mit trofaste Saltist havde jeg kørt direkte til Hvidovre og revet muldvarpeskindet for de 2K.


Stangen var nok en større overraskelse. Det virkede som en super fed stang til jigfiskeri. Hurtigt klinge der kunne overføre bevægelserne effektivt til jiggen og en flot aktion når den blev spændt op. Min kollega havde fanget rigtig rigtig mange fisk på den i løbet af sæsonen og gav den varme anbefalinger - og her taler vi altså om en stang til en salgspris på 6-800kr, ja nogle steder helt ned til under 600kr. Det er i den grad en fed stang til de penge! Dog er forhåndtaget en smule for smalt til min smag, men det er som sagt en smagssag. Til pengene er det en super fed stang. Dog ikke noget der kan vippe min Daiwa Kenzaki 30-50 lbs af pinden som min favorit norgesfiskepind :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar