28. oktober 2012

Op ad bakke

Det er jo ingen hemmelighed, at undertegnede hænger lidt i bremsen i år angående store sandarter. Mange ture på åbent vand er det blevet til uden andet en mindre sandarter. Jeg har dog i årets løb fisket på nogle rigtigt fine ekkoer, som desværre kun har villet kigge, så mon ikke koden knækkes på et tidspunkt. Jeg er dog efterhånden godt tilfreds med min evne til at placere og ramme de ekkoer jeg støder på.


Denne dag var ingen undtagelse.
Der var lovet svag vind, så geddestængerne blev udskiftet med vertikalgrejet. Rykkede ud over totalt spejlblankt vand og sådan fortsatte det til middag. Jeg har sjældent støt på så mange fine ekkoer, men alle ville kun nærstudere jiggen. Jeg havde et drømme ekko hængende i over et minut, for til sidst at fortrække til min store frustration.
Efter middag kom der lidt vind, og jeg håbede det ville sætte lidt gang i sandarterne, men ak heller ikke det hjalp. Vinden lagde sig helt igen ud på eftermiddagen, men i de fjerne nærmede sig en stor sort front. Jeg søgte mod havn, hvilket ikke var noget dårligt valg, da fronten med hård vind og haglbyger på få minutter forvandlede søen til høje bølger med hvide skumtoppe.
I havn kunne jeg gøre et slunkent regnskab op med kun 2 mindre sandart, 3 mindre gedder og et utal af mindre aborre. Så.... op på hesten igen ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar