20. december 2012

Lidt lækkert

Teamet har været sat lidt på standby, som skyldes dels travlhed på job, men også en bitter erfarring, som tit har givet os lange næser ved vandet i en periode efter at is og sne er tøet og nedkølet vandmasserne.
Så det blev til en lille tur hos grejpusheren, hvor jeg rente ind i et par nyankomne ting, som jeg ikke kunne lade passere.
Gamakatsu´s Hyper Quick Snap er en succes bare jeg ser på den. Prøv at se hvor lille og diskret den er, for en fin præsentation både til vertikal og det tunge geddefiskeri. Styrken følger med, 27 og 45 kg. Så kan de store bare komme an.


En 25 cm Savage gear LB Herring shad i Firetiger kunne jeg heller ikke takke nej til. Synes umiddelbart det er en super gennemført agn, med en flot naturlig profil, og er helt sikker på det er en agn, som kommer til at give lyd fra sig det kommende år til alle predatore i fersk som salte vande.


7 kommentarer:

  1. Her er et lite opptak fra testing tidligere i år.. Real Eel og Herring Shad.. Beveger seg skikkelig bra selv på lav hastighet (0,8 knop)
    http://youtu.be/upuvjzJqCB0

    SvarSlet
  2. Hvilken grejpusher sælger mon de herlige sager? Min gør ikke ihvertfald:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jagt og Fiskerimagasinet i Kbh. Altid værd at stikke hovedet indenfor når man er i nabolaget.

      Slet
  3. Glæd jer i den grad til SG Shad´en. Den går umanérligt godt, og har i dette efterår produceret sindsygt på Rügen. Til jeres bitre erfaring omkring perioder imellem is/sne & andet koldt er = dårligt fiskeri, må jeg blot sige, at intet kunne være mere forkert :-). Årets bedste sigtbarhed, svage lysforhold = gode jagt betingelser for gedden, de svage byttefisk bliver tilbage i søerne, da de ikke har energien til at følge trop med stimerne mod varmere vand - eksempelvis åer, tilløb o.a. Gedden er tæt på topvægt, og fisket på den rigtige metode (læs langsomt), så er denne periode min absolutte favorit tid. Det er ofte her den store madamme slår til mod nemme måltider, som koster mindst muligt på energi kontoen.

    SvarSlet
  4. Tak tak, alle mand ;-)
    Howald: Ahh, jeg er ikke blevet godtvejrsfisker endnu ;-) Der er ikke tale om andet end en ca en uges tilvendingstid for predatore efter et tøbrud, så mon ikke vi snart rykker igen ;-)

    SvarSlet
  5. Min største hindring for det sikkert meget givtige vinterfiskeri, må være foreningen der insisterer på at hive samtlige båd op i slutningen af oktober:-(
    Men de shads ser nu ret cool ud dem kan man da ikke undvære:-)
    Glædelig jul til jer alle

    SvarSlet
  6. Ohøj Ingemann :-). Mente nok, der var tale om en misforståelse. Blev jo helt nervøs ;-). Rigtig glædelig jul til dig og Mads, håber i fanger en stor julegris i mosen. Hav det bravt

    SvarSlet