16. januar 2013

Iskoldt aborre fiske


Der har ikke været åbning til længere fisketure den sidste uges tid, så et par kortere ture, blev sat ind, i jagten på den mindste med striberne, Aborren.
Har fisket 4 forskellige vande, hvor aborren kun har vist sig op til 800 gr størrelsen. Fiskeriet har været ekstremt svært, specielt med en koldfront rislende ned ad ryggen. Jeg har eksperimenteret med rigtig mange forskellige agn og deres egenskaber i det kolde vand, og fandt frem til et par agn, som begik sig rimeligt under disse svære forhold.
Efter femte tur med nærmest følelsesløse stivfrosne fingrer, var jeg tæt på at give op, da isen var tæt på at lukke dette sidste vand. Jeg besluttede at tage det sidste kast, for at få banket det sidste is af linen. Jeg kørte isen  af linen mellem et par fingrer under indspinningen, og pludselig ud af det blå kom der et stød i den følsomme dropshot stang. Stangen blev løftet, og fast fisk. Fisken leverede en godkendt fight i det iskolde vand, og gled ubesværret i nettet. En grov brakvandsaborre i fin kondi på 1,45 kg fordelt på 41 cm blev 2013´s første godkendte fisk, og en forløsning for 2012, for mig, svære aborrefiskeri.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar