28. januar 2013

Uheld i uheld


Der var lagt op til en tur i den lokale å med et par simrende agnfisk, hvilket nok ville være sidste udkald, eftersom tøvejret nu sætter ind og omdanner å til en brusende flod. Mødte vel op ved et af mine hotspots, hvor et noget sørgeligt syn mødte mig. Vandsstanden i åen var på rekordtid faldet med knap én meter, og mit hyttefad lå lidt for tørt med en klump af ca. 15 nedfrosset agnfisk.
Slukøret gik turen tilbage til bilen, hvor jeg blev enige med mig, mig selv og undertegnede om, at jeg måtte skifte taktik. 30 minutter senere stod jeg klar med jerkpinden og en kasse agn. Et hæderligt forsøg på at overvinde en uheldig start endte med 8 gedder, et par usandsynlige kolde hænder og en hæderlig fisk rundt 7 kg, som hellere ville anskue min agn end at indhalere den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar