1. februar 2013

Daiwa Grand Wave


Daiwa Grand Wave i triggerversion med kastevægt op til 100g har været min tro følgesvend på havet de sidste par år. Den har sammen med et Revo Toro 51 været det perfekte sæt til kastefiskeri med jigs og pirke samt til fiskeri efter fladfisk. Efter tre år i min grejarsenal har den fisket otte uger i Norge og mange ture herhjemme - bl.a. også som bottom bouncer stang på søerne, måtte den til min store beklagelse give op og valgte at gå fra at være todelt til tredelt....

Jeg har været rigtig glad for denne stang af flere grunde. Stangen er lavet til havfiskeri, hvilket bl.a. ses af at der er underbeviklinger for at beskytte klingen under hårdt pres og at foringen i topøjet er meget kraftig så den ikke går i stykker første gang man kommer til at spole svirvelen op i topøjet.
 


Begge dele er detaljer der viser at der er tænkt over tingene. Længen på klingen er perfekt til bådfiskeri (8 fod) og klingen er ret robust (relativt tyk klingevæg) og har en aktion der passer mig godt. Den har også en hel del ryggrad hvis der presses til (har magtet flyndere op til 22kg), men er ikke stivere end at den er perfekt til fiskeri efter fladfisk.

Skal jeg komme med en kritisk bemærkning, så må jeg sige at hjulholderen virker billig (selvom jeg må sige at den har holdt fint) og specielt triggeren på undersiden er slet ikke i en standard man er vandt til på diverse geddestænger. Den er for smal og sidder i en vinkel der gør at ens greb om stangen aldrig bliver så komfortabelt som på f.eks. Edge Dynamic Powercast. Det er dog kun en detalje og det ændrer ikke på at stangen har min varmeste anbefaling!

Sportdres har dem på udsalg for 499,- hvilket må siges at være en rigtig god pris. Jeg var derfor forbi tidligere på ugen for at erstatte den stang som knækkede. Dejligt at ens havfiskeudrustning er komplet igen! Kommer man ikke lige forbi Kbh. så ofte, så sender Sportdres fragtfrit ved køb over 500kr, så hvis du køber noget til en krone ud over stangen, får du fragten på stangen gratis :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar