12. august 2013

Nordnorge igen igen.

Shaker 8' Arkansas Shiner m. 110 g FishKopf hoved og 8/O WMC Babarian
 
Siden 2009 har jeg hvert år tilbragt mellem 1 og 6 uger i det nordligste Norge i jagten på hårde hug, lange udløb og bjergtagende naturoplevelsen. I år er ingen undtagelse. I April var det skreitorsken den trak, men nu er det flynderen der står for skud. I morgen og 2 uger frem er jeg sammen med Allan Petersen guide for Norway Guidefishing. Forhåbentligt kommer det til at gå godt, med godt vejr, ømme arme og smil på læben til vores kunder.

Jeg har forberedt lidt kastejigs til fiskeriet på det lave vand. Det plejer at være ganske underholdende
at kastefiske i vigene på 5-10 meter vand på denne tid af året. SG Sandeel er en sikker vinder, men jeg er nu også sikker på, at jeg kan løfte en fisk på min Shaker 8'. Den er blevet pimpet efter alle kunstens regler med raslestav i halen, UV gul på undersiden af padl'en samt UD rød på struben, og ikke mindst - påklisterede øjne.

I kan som altid følge fiskeriet på NGF bloggen der desuden ligger på vores blog under favoritter ude i højre side.

1 kommentar:

  1. Du må have en rigtig god tur Mads med masser af store fisk og glade kunder! Bliver interessant at høre mere om kastefiskeriet, det lyder i hvert fald super spændende!

    SvarSlet