17. juni 2015

Geddefabrikker

 
Jeg er så heldig, at jeg i mit professionelle virke arbejder med vandmiljø og fisk, da jeg er biolog og konsulent i det rådgivende ingenørfirma NIRAS. Jeg har været så heldig at få lov til at hjælpe Vordingborg og Guldborgsund Kommune med at lave en af de indledende øvelser til at ophjælpe bestandene af brakvandsgedder og aborrer. Vi har kortlagt de steder der har potentiale til at blive gode gydelokaliteter for de to arter. Man kan læse om mit arbejde og om planerne om at etablere "geddefabrikker" i det nyeste udgave at Sportsfiskeren, hvor Gordon P. Henriksen har skrevet en fin artikel om emnet. Håber i vil bruge tiden på at læse den igennem. Gordon har lagt artiklen som PDF på Fishing Zealand bloggen http://fishingzealand.dk/nyheder/nye-tiltag-fra-fz-brakvandsbestandene/.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar