29. juni 2015

Vertikal hægte - Fastach

Lawson Duraclip Snap Hægter med svirvelen fjernet.
Den sidste cm skal som alt andet også være i orden når stor-gösen er målet. Teamet har gennem de sidste år eksperimenteret en del med forskellige hægter, clips mm. for at finde den optimale løsning.
Rasmus har i et tidligere indlæg skrevet om dette og hvordan han havde kastet sin kærlighed på Berkley Easy clip. Jeg har dog aldrig helt delt begejstringen og har følgende ledt efter en erstatning

Ducaclip'en har tendens til at fange øjet på jiggen skævt så agnen tilter.
. Jeg har derfor i sæson 2014 fisket med Lawson Duraclip Snap Hægter som jeg fandt i Sportdres. De er kompakte og meget robuste og jeg har sådan set været ret tilfreds med dem. De har det dog med at "fange øjet skævt" så jiggen hænger skævt. Det er skide irriterende for at sige det lige ud. De er hermed ude af kassen og har her i juni været erstattet med Mustad Fastach str. 2 (50 lbs). Indtil videre er jeg meget tilfreds, men nu må vi se om det bliver den endelige løsning. Jeg fandt dem i øvrigt på Jaxx.dk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar