22. oktober 2012

Real Eel del. 1

110 cm 9,0 kg

De fleste folk har holdt efterårsferie i den forgangne uge, så det var hård kost at sidde på kontoret og høre sms'erne tikke ind om godt fiskeri fra stort set alle vande. Det blev derfor besluttet at tage en enkelt dag fri alligevel og fiske selvom jeg også skulle på vandet begge dage i weekenden :-) Rasmus kunne ikke tage fri da der skulle kranes materialer på pladsen, så jeg smuttede alene af sted for at fiske. Let oppakning og afsted med det offentlige. Jeg havde ikke ekkolod med grundet vægten, men en hånd GPS med Topo DK er sådan set også fint til en kort tur som i fredags hvor jeg kun skulle fiske fra 6.30 til 12.

Vejret var gråt og småregn, men vinden var dejlig svag, så det var ikke svært at styre fem stænger selvom jeg var alene. Der var masser af aktivitet i overfladen og dagens første hug faldt ikke på en agn, men derimod på paravanen! Den fik heldigvis ikke klippet linen. Snart kom der en mindre fisk i båden. Endnu et hug på paravanen - og endnu et! Det sidste hug var en ret stor fisk. I alle tilfælde ignorerede gedden totalt agnen der gik kort efter paravanen... havde man bare haft en spand halvkilos skaller....

Jeg kløede dog på og monterede en Real Eel Black/Green/Pearl i 40 cm udgave. Det gav pote! Først en fisk der ikke var meget længere end gummiålen, og kort efter en fisk der fisk krøllet stangen helt i bund inden jeg nåede over stangen. Fed fight i det stadig lune vand, men til sidst kunne jeg håndlande (nettet sparer jeg væk på de korte ture) en lang fisk på 110 cm der havde kørt 40 cm gummiål totalt i skuffen! Stingeren sad helt nede ved lukkemusklen i svælget!

Vejeposen blev fundet frem og efter et par hurtige selvudløserbilleder strøg 9,0 kg geddemadamme tilbage med et ordentligt plask.

Dagen var reddet og jeg satte turen hjemover. Endnu en kort tur havde leveret en rigtig fin fisk. Den luner i den interne "3 med tænder" ;-)

Fortsættelse følger.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar