25. november 2012

Fødselsdagsgave med rusk i

De sidste ca. 20 agnfisk måtte ikke gå til spille, så på søen igen i håb om at en store ville kigge forbi. En kedelig men mild gråvejrsdag satte dog ikke forventningerne helt op i det røde felt.
De enkelte store skaller vi havde tilbage var de første, som blev monteret. Desværre røg vi ind i et pindegedde-gilde, og vi løb tør for agn op ad formiddagen uden at have hilst på andet end en enkelt fisk omkring de 5 kg. Havde medbragt en enkel jig stang, og fik løftet en håndfuld fine aborre omkring de 500 g. Jeg fik søsat et par stykker af dem, mens fiskeriet døde lidt ud. Vi blev enige om, at det nok var tegnet til at slutte for idag, så vi sejlede lidt slukøret mod havn, selvom vi ikke kunne klage over antallet af fisk i båden.
Mens Mads begyndte at pakke sit grej sammen sejlede jeg ude over det, der må betegnes som den uendelige ulv´s øde ørken (døbt vand, uden nogen form for features), da min inderste paravane stang pludselig bukkede støt og roligt sammen. Et modhug blev sat ind, og tung dødvægt var respons. Efter en godkendt fight, med mange fine udløb kom fisken i overfladen. Den satte virkelig mandens nerver på prøve, da den åbnede sit kæmpe gab helt op, og kastede hovedet fra side til side. Et øjeblik overvejede jeg at melde mig ind i folkekirken igen, hvis det kunne hjælpe til med at få fisken i nettet. Jeg slækkede en smule af presset, og fisken gik mod dybet igen. Efter et hurtigt dyk var Mads klar med nettet og til UG kryds og slange landede han sikkert min 14. gedde over 10 kg. 10,25 kg 108 cm. Bedre fødselsdagsgave kunne man da ikke tænke sig.


En fisk, som luner i et fiskeår, jeg må betegne, som det sværeste indtil videre. Er dog godt tilfreds med at være nået mine 30 kg gedde i vores interne dyst. Følg med i stillingen, og se pt. Peter og Mads side ved side i toppen.
Vi er samtidig glade for at vores interne konkurrence har rygtedes helt til det norske, hvor Team Predator pænt har spurgt om de måtte låne vores koncept, hvilket vi selvfølgelig har givet broderfolket lov til. http://team-predator.blogspot.dk/2012/11/predatorkonkurranse-2013.html

6 kommentarer:

  1. Imponerende tøs! Nok en gang tillykke med dagen - og med tøsen:)

    SvarSlet
  2. Gratulerer med 10+ og selvfølgelig gratulerer med dagen..

    SvarSlet
  3. Stort tillykke med begge dele. En +10'er luner altid - håber der kommer flere denne sæson

    SvarSlet
  4. Endnu en gang tillykke. Det var squ en flot fisk. Kæmpe gab den "lille" dame var udstyret med!

    SvarSlet
  5. Tillykke.. Altid fedt med en 10`er i båden, det luner på sådan en kold efterår dag:)

    SvarSlet
  6. Bukker og skraber.
    Det er som om man er uovervindelig efter god fisk, en mulet mandag, hvor man ikke engang mærker støvregnen i ansigtet ;-) Mere, mere, flere, flere!!!

    SvarSlet